Naponta kapunk kérdést, naponta érkezik érdeklődés és segítségkérés az irányba, hogyan lehet online jegyet váltani, illetve hol, milyen módon lehet még napijegyet váltani, akár Rakacára, akár bármilyen más vízre. Ezzel kapcsolatban összegyűjtöttem a leggyakoribb kérdéseket s igyekszem röviden megválaszolni ezeket.
1. Hogyan válthatok horgászjegyet?
Online a horgaszjegy.hu oldalon valamint horgászboltokban, egyesületi irodákban, szövetségi székházakban.
2. Szükséges regisztrálnom a horgaszjegy.hu oldalon?
Amennyiben már elvégezte a horgászkártya regisztrációt úgy nem kell s nem is lehet, ugyanis a rendszer ugyanazon adatokkal nem engedi a duplikált regisztrációt. Amikor a horgászkártya regisztráció megtörtént, azonnal létrejött a horgász saját profilja is.
3. Hogyan tudok belépni, mi a belépési adataim?
Amennyiben Ön otthonában online regisztrált, úgy megadott egy email címet és beállított egy jelszót is. Ha erre a jelszóra nem emlékszik, akkor a bejelentkezés lapon az "Elfelejtett jelszó" segítségével új jelszót tud megadni.
Amennyiben egyesületi irodában, szövetségnél vagy horgászboltban regisztrált, úgy abban az esetben vagy megadta email címét az ügyintézőn keresztül a rendszernek (így ez lett a felhasználó neve) vagy ha nem, akkor a rendszer hozott létre automatikusan egyet az Ön nevéből. Pl.: horgaszjanos123
Bármelyik eset is áll fenn (email cím vagy generált felhasználó név) a kezdeti belépéshez szükséges jelszó szintén automatikusan generálódik.
Két lehetőséggel találkoztam eddig, a kezdeti jelszó vagy a horgász adószáma (ez még az első évben regisztráltak esetén valószínű) vagy a rendszer által ma generált jelszó, ami a horgász vezetékneve nagy kezdőbetűvel. ékezetek nélkül és a horgász születési éve. Pl.: Horgasz1965
Ha egyikkel sem sikerül belépni, akkor kell a kollégákat a Horgaszjegy Kft-nél keresni. Telefonszám a cikk alján.
4. A gyermekemnek szeretnék váltani, neki hogyan tudok?
A gyermekek és ifik esetén a horgász regisztráció során egy gondviselőt jelöltünk ki a rendszerben. Neki kell belépni a profiljába, majd ott kiválasztja a gondviseltet és már válthatja is számára a jegyet.
5. Belépek a profilomba, de nem tudok jegyet váltani, miért nem?
Találkoztam olyan esettel, amikor valahogy mégiscsak sikerült kétszer is regisztrálni, ekkor az állami jegy kiváltása csak az egyik profilhoz kötődik, tehát annak a belépési adataival kell belépni, mert a másikba a rendszerben nem szerepel majd váltott állami jegy, így automatikusan nem engedi a területi jegy váltását.
6. Hogyan tudom kifizetni az jegyet, ha online váltok?
Bankkártyával, de nem feltétel, hogy a horgász saját nevére szóló kártya legyen.
7. Nem sikerült bankkártyával kifizetni a jegyet, mit tehetek?
Próbálja meg egy másik bankkártyával. Illetve kétfaktoros azonosítás esetén a tranzakciót jóvá kell hagyni péládul SMSkód vagy mobil alkalmazáson keresztül. Ha ez a kétfaktoros hitelesítés még nem került beállításra a kártyájához, előfordulhat, hogy nem fog tudni jegyet váltani.
8. Szép kártyával is tudok fizetni?
Igen, mind a négy pénzintézet által kibocsájtott kártyával lehet. Fontos, hogy az alszámlán legyen elegendő összeg. Az alszámlák összevonása miatt bármelyik zsebből váltható a horgászjegy.
9. Ki kell nyomtatni a jegyet?
Az online váltás lényege, hogy bármikor lehetőség legyen jegyet váltani. Butaság lenne ezt azzal akasztani, hogy nyomtatót keressünk útközben. Az elképzelhető eset lehet, hogy a vízhasznosító a kezelt vizének földrajzi elhelyezkedése miatt (nincs térerő vagy kiépített internet hálózat) nem tud ellenőrzés során online kapcsolatot létesíteni a rendszerrel, ekkor kérheti, hogy a jegy minden esetben kerüljön kinyomtatásra.
10. Kiválthatom előre is a jegyet?
Igen, nagy előnye az új rendszernek, hogy akár online akár boltban váltunk jegyet, mi választhatjuk ki, hogy mikor lépjen az érvénybe.
11. Ha nem online akarom kiváltani, akkor hol tudok jegyet venni, például Rakacára?
A www.hebosz.hu oldalon megtalálható a jegyforgalmazók listája. Horgászboltok tekintetében egyesületünk értékesítési pontjai:
Gebu Horgászbolt, Kazincbarcika
Racer Horgász Szaküzlet, Miskolc
Nyitva tartások és elérhetőségek a főoldalán látható.
12. Ha nem találtam meg a kérdésemre a választ, kihez fordulhatok segítségért?
Első sorban a vízkezelőhöz, a HEBOSZ száma: 06 46 324 702
Mivel a szövetség nyitvatartása hétköznapokra korlátozódik, segítséget lehet még kérni a Rakaca-tó halászati őreitől, elérhetőségük a HEBOSZ oldalán megtalálható.
Segítségért fordulhat a Rakaca-tó Horgász Egyesülethez is, mi leggyorsabban telefonon, Facebookon vagy emailban vagyunk elérhetőek. Email címünk info@ratohe.hu
HORGÁSZJEGY KFT. Ügyfélszolgálat: + 36 59 324 432 (munkanapokon 8:00-16:30-ig)
Azt tudom tanácsolni, hogy aki tudja sajátítsa el a rendszer használatát, mert rendkívül kényelmessé teheti az életét azzal, hogy nem kell nyitva tartásokhoz igazodnia.